ГоловнаНовиниНовини за Квітень 2013В Одеському театрі опери та балету театрі відзначать ювілей народної артистки України Олени Барановської

24 Квіт.

В Одеському театрі опери та балету театрі відзначать ювілей народної артистки України Олени Барановської

28 квітня нинішнього року в Одеському Національному академічному театрі опери і балету відбудеться творчий вечір народної артистки України Олени Барановської, присвячений ювілею видатної балерини.

У програмі – фрагменти з балетів Жоржа Бізе – Родіона Щедріна «Кармен-сюїта», Людвіга Мінкуса «Дон Кіхот» та «Баядерка», хореографічні сцени на музику Дмитра Шостаковича, Вольфганга Амадея Моцарта, Джуліо Каччіні та Михайла Глінки. Окрім цього глядачі подивляться прем’єру одноактного балету «Найважливіше…» на музику сучасних композиторів (автор лібрето – Ігор Саражинський, хореограф-постановник – Антон Кіба). 

У концерті візьмуть участь заслужені артисти України Гаррі Севоян і Сергій Доценко, заслужені артисти Республіки Молдова Марія Полюдова та Володимир Статний, солісти балету театру Радмила Аітова, Тетяна Афанютіна, Аліна Хілько, Карина Житкова, Марія Рязанцева, Микола Вориводін, Дмитро Дзенник, Дмитро Шарай, а також Альона Степанова, Антон Кіба і Віталій Савченко – фіналісти телевізійних танцювальних конкурсів «Танцюють усі», «Танці з зірками» та «Битва сезонів», артисти балету та оркестр театру. У фіналі концерту прийме участь Єлизавета Мусоріна – учениця балетної студії заслуженої артистки України Світлани Антипової.

Диригент - заслужений артист Росії Олександр Сотніков. 

«Олена Барановська – дивовижна артистка. Я добре пам’ятаю її ще юною солісткою Оленою Каменських, яка приїхала в наш театр з Пермі. На вигляд тоненька, тендітна, зворушлива, она – виконавець, якому до снаги будь-які творчі завдання. Професійна майстерність, як безумовна основа художніх пошуків, артистична обдарованість, одухотвореність рухів і виразність поз, дивної мелодійності танцювальність – усе це стало передумовами довгого і яскравого сценічного життя балерини. Ми милуємося її танцем, дякуємо за ту творчу іскру, яка передбачає не тільки велику працю і самовіддачу артиста, але й вище благословення, яким, переконана, Олена не обділена», – говорить Неллі Іванова-Георгієвська, директор Центру наукових досліджень танцювального мистецтва імені І. Чернишова.

Всі фото збільшуються при натисканні

На фото: ліворуч - Олена Барановська («Лускунчик»), праворуч - «Спляча красуня» (принц Дезіре - заслужений артист України Сергій Доценко)

 


Про Олену Барановську:

У 1981 році закінчила Пермське державне хореографічне училище по класу заслуженого педагога Росії Нінель Сільванович-Футлік. До 1986 года танцювала в Пермському державному академічному театрі опери і балету імені Петра Чайковського.

У 1986 році дебютувала в Одеському державному академічному театрі опери і балету в pas de deux в балеті «Жізель» Адольфа Адана. Першою головною партією Олени Каменських в Одесі стала Маша в балеті «Лускунчик» Петра Чайковського.

На фото: ліворуч - «Жізель» (з Майєю Мамлеєвою, 1986 рік); праворуч - Кітрі («Дон Кіхот», 1987 рік)

 

Балерина танцювала в репертуарних і прем’єрних виставах в Національній опері України, брала участь в концерті, який був присвячений 10-літтю незалежності України. Брала участь в гастролях Большого та Маріїнського театрів як солістка.

Участниця прощального турне Європою Рудольфа Нуреєва (1991 рік); фестивалів «Зірки радянського балету» (Сочі, Ульяновськ, 1988 рік); Літніх Олімпійських ігор 1988 року в Сеулі (у складі трупи Большого театру); виставки Yokohama Expo'89. Олена Барановська – єдина балерина, яка представляла Україну на святковому концерті на честь 400-річчя Варшави (1996 рік). Танцювала на єгипетських пірамідах в Гізі балетний акт «Тріумф» з опери «Аїда» Джузеппе Верді.

На фото: ліворуч - Олена Каменських в буклеті, присвяченому святкуванню 400-річчя Варшави; праворуч - автограф Рудольфа Нуреєва

Володарка І премії республіканського конкурсу артистів балету в Донецьку (1987 рік). Нагороджена Золотою медаллю Національної академії наук України «За заслуги», ювілейною медаллю «20 років незалежності України», медаллю «Берегиня долі» благодійного фонду «Аратта-Козацтво-Сьогодення».

Гастролювала в Японії, Фінляндії, Угорщині, країнах СНД, Китаї, Великобританії, США, Канаді, Італії, Іспанії, Франції, Німеччині, Ірландії, Норвегії, Швеції, Швейцарії, Голландії, Португалії, Польщі, Румунії, Єгипті, Марокко, Лівані, Туреччині, Китаї, Південній Кореї, на Тайвані.

На фото: ліворуч - афіша до фестивалю «Зірки російського балету» в Японії (1993 рік); праворуч - в Англії з Рудольфом Нуреєвим, Эвелін Десюте, Віві Фліндт, Маргаритою Левіною та Андрієм Федотовим 

 

Знімалась у фільмах «Осінні метаморфози» (1986 рік), «В’язень замку Іф» (1988 рік), «Коник-Горбоконик. Казка-балет» (1989 рік).

З 1998 по 2008 рік викладала в Одеському державному училищі культури і мистецтв імені Костянтина Данькевича. Багато учнів Олени Барановської стали лауреатами міжнародних конкурсів, працюють на теренах України та в Європі.

На фото: Кармен («Кармен-сюїта»)

Нині – педагог-репетитор і ведучий майстер сцени Одеського Національного академічного театру опери та балету.


З інтерв’ю Олени Барановської та газетних статей:

«Театр – не побутовщина. Для меня це – храм. І в цьому храмі я – священнослужитель. Коли до справи, якій він служить, артист ставиться з щирою любов’ю, у нього неодмінно виникає зворотній зв’язок з глядачем…»
(з інтерв’ю газеті «Одесский вестник», 5 травня 2011 року)

«– Як довго ви ще збираєтесь танцювати?
– Допоки вистачить здоров’я і сил…»
(з інтерв’ю газеті «Одеські вісті», 21 листопада 1996 року)

На фото: ліворуч - замітка в газеті «Труд» від 25 грудня 1986 року про дебют на сцені Одеського театру опери і балету випускниці Пермського державного хореографічного училища О. Каменських; в центрі - «Сильфіда» (1990 рік); праворуч - «Баядерка» (1989 рік)

  

«Вона ширяє в повітрі, як, утім, і належить Сильфіді. Це викликає захват, приносить величезну радість, І тільки сама балерина знає, яка за всією цією легкістю важка щоденна робота…»
(з газети «Одесский вестник», 1991 рік)

«За виконання партії Кармен в балеті «Кармен-сюїта» Олена отримала похвалу і визнання самої Майї Плісецької».
(з газети «Аргументи і факти в Україні», №34, 2008 рік)

На фото: ліворуч - Олена Каменських виконує партію Джульєтти (замітка у фінській газеті); праворуч - після одного із спектаклів у Норвегії якийсь художник зробив малюнок Олени Каменських. Ескіз був опублікований у місцевій газеті

 

«У період становлення нашої держави Олені пропонували работу в усіх кращих театрах світу, вона відмовилась і працювала в Одесі, підтримуючи рівень класичного танцю трупи театру на гідному рівні».
(з газети «Прес-кур’єр», 21 серпня 2008 року)

«Яскравий образ видатної жінки, яка здійснила революцію у моді, залишаючись однією з найкращих легенд ХХ століття, наша видатна балерина втілює в танці, як це вміє тільки вона – прозоро, легко, натхненно. Це не перевтілення, це – розповідь про справжню парижанку, справжню жінку, котра прожила довге та яскраве життя, але так і не зазнала сімейних радощів».
(газета «Чорноморські новини» – про балет «Коко Шанель, 1920-й...», 16 серпня 2008 року)

На фото: замітки в японській (1993 рік) і фінської газетах

 


Репертуар Олени Барановської:

Нікія і Гамзатті («Баядерка» Людвіга Мінкуса);
Кітрі («Дон Кіхот» Людвіга Мінкуса);
Жізель (однойменний балет Адольфа Адана);
Одетта-Одилія («Лебедине озеро» Петра Чайковського);
Маша («Лускунчик» Петра Чайковського);
Принцеса Аврора («Спляча красуня» Петра Чайковського);
Кармен («Кармен-сюїта» Жоржа Бізе – Родіона Щедріна);
Джульєтта («Ромео і Джульєтта» Сергія Прокоф»єва);
Сильфіда (однойменний балет Хермана Левенсхольда);
Вакханка («Вальпургієва ніч» Шарля Гуно);
Сванільда («Коппелія» Лео Деліба);
Тетяна («Євгеній Онєгін» на музику Петра Чайковського);
Франческа («Франческа да Раміні» на музику Петра Чайковського);
Смеральдіна («Труфальдіно. Слуга двох панів» Михайла Чулакі);
Марія («Привал кавалерії» Івана Армсгеймера);
Пахіта (однойменний балет Людвіга Мінкуса);
Дівчина («Видіння троянди» на музику Карла Марії фон Вебера);
Жар-птиця (однойменний балет Ігоря Стравинського);
Коко («Коко Шанель, 1920-й...» на музику Ігоря Стравинського); 
Ганна («Весела вдова» на тему оперети Франца Легара);  
Іокаста (фрагмент балету на біблійні сюжети на музику Вангеліса); 
Pas de deux Діани та Актеона (з балету «Есмеральда» Цезаря Пуні та Рікардо Дріго);  
Партії в одноактних балетах «Шопеніана» й «Біле та чорне» (на музику Фредеріка Шопена) та інші.