ГоловнаНовиниНовини за Травень 2014Прем'єра балету «Крик». Фоторепортаж та відгуки глядачів

18 Трав.

Прем'єра балету «Крик». Фоторепортаж та відгуки глядачів

15 і 16 травня в Одеському театрі опери та балету блискуче пройшла прем'єра балету «Крик» у постановці зірки Большого театру (Москва) Андрія Меркур'єва. Третій прем'єрний показ пройде сьогодні, 18 травня. Головні партії виконають артисти нашого театру Станіслав Скриннік (Він), Катерина Кальченко (Богиня) та заслужений артист України Сергій Доценко (Антипод).

Пропонуємо вам фоторепортаж та відгуки глядачів на прем'єру балету «Крик».

 

Ганна Голубовська, фотограф і дизайнер: «Хочу поділитися несподіваним святом. Тільки що подивилася в Оперному театрі балет. Прем'єра балету «Крик» за романом Олександра Зінов'єва «Іди на Голгофу». Чудово. Прекрасний танець, легкий, сьогоднішній. Мінімалістське оформлення. Чудовий Андрій Меркур'єв. Дух захоплює. І глибина... Я не читала «Іди на Голгофу», читала колись «Зяючі висоти» Зінов'єва. Але відчувала легке... не те щоб упередження, але певний скепсис... балет... за романом... А отримала колосальний заряд, і естетичний, і що буває нечасто, емоційний. Всім раджу.»

Олена Павлова, екс-віце-мер Одеси, громадський діяч: «Блискуче... Фантастична постановка... Молоді, сучасні, сильні... Вперше за багато років бачила, як народ не розходився після вистави, а приголомшений, жестикулюючи і фонтануючи емоціями, в єдиному пориві говорив: "Як добре!".»

 

Радмила Аітова, балерина: «Кожен, хто сидить у залі, міг зазнати цілий букет почуттів – від найсвітліших і піднесених до самих низинних і темних, провести якісь особисті паралелі та зробити власні асоціативні висновки...»

Олена Бояринцева, глядач: «Цей Крик пронизав всю мене, і залишився тремтіти нервовим відлунням десь глибоко в грудній клітці. Після вистави, здається, я наблизилася до розуміння того, що у давньогрецькій естетиці називали «катарсисом». Втім, що я можу про нього знати... Я знаю тільки що через 1,5 години я йшла з почуттям, що мені було мало. І я точно знаю, що піду дивитися балет вдруге.»

 

Євген Голубовський, віце-президент Всесвітнього клубу одеситів: «Не перебільшу – вистава мене потрясла. І постановкою, з якою вперше у своєму творчому житті виступив соліст Большого театру, заслужений артист Російської федерації Андрій Меркур'єв, і блискучою, сучасною хореографією балетної трупи Одеського театру. Але головне все ж, не як, хоч це надзвичайно важливо, що такого мінімалістичного мистецтва я давно не бачив на одеській сцені...»

Євген Женін, критик: «Я, сто раз консерватор і ретроград – і то в захваті від блискучого спектаклю, де авангардизм базується на знанні класики і тому виправданий, а виконавська майстерність Меркур'єва просто захоплює.»

Марія Гудима, журналіст: «Сучасний балет звертається до філософської прозі, не прочитуючи її буквально. Звичайно, дивно було б бачити танцівника, який жестами передає зміст якихось трактатів. Цього і не відбувається. З роману «Іди на Голгофу» взята, насамперед, ідея несхожості головного героя, поета і проповідника Івана Лаптєва. Ця несхожість цілком виражається в балеті стилем партії цього героя – більше рваних рухів, засмиканих жестів , немов ілюструють суперечку з самим собою. Інші герої існують на сцені в набагато більш очікуваному форматі, тут і відголоси побутових танців, від «яблучка» до танго.»

 

Неллі Іванова-Георгієвська, балетовед, директор Центру наукових досліджень танцювального мистецтва ім. Ігоря Чернишова: «...як буває при звершенні театрального дива: відхлопала руки разом з усім залом, радіючи події: сучаснії за хореографічною мовою виставі в нашому репертуарі. Спасибі постановникам і нашому театру! Кордебалет був прекрасний. Павло Гриць і Микола Воріводін, Марія Рязанцева та Оксана Широкова були до місця танцювально і виразно. Марія Полюдова красива, технічна, акторськи переконлива. Володимир Статний увібрав в свій танець «друге Я» героя, зумів показати духовне протиборство його особистості. Андрій Меркур'єв, як ніхто з артистів, відчував характер складеної ним пластики, що дозволило йому бути надзвичайно виразним і емоційним. Чудово, що наша балетна трупа опинилася відкритої до сучасних хореографічних пошуків і чутливої до нової для неї пластичної мови.»

Фото Кирила Стоянова та Юрія Литвиненка