ГоловнаРепертуарАрхів«Летючий голландець»Оригінальне режисерське трактування та особливості сценографії

Оригінальне режисерське трактування та особливості сценографії

Старовинна сімейна фотографія. На перший погляд всі щасливі. Але мить – знімок «оживає» і розсипається, наче пазл. Один за одним йдуть члени сім'ї. У чому ж справа? Зенту змушують вийти заміж за Еріка, якого вона не любить. Але дівчина мріє про романтичного героя – Голландця. Не в силах змиритися з долею, Зента вбиває себе, і подальші події – прибуття в порт кораблів її батька Даланда і Летючого Голландця, зустріч з Голландцем, палкі зізнання Еріка, і, нарешті, руйнування прокляття блукаючого корабля – розвиваються, як передсмертний сон героїні .

Режисер-постановник Мара Курочка дещо змінила лібрето: «В оригінальному варіанті це історія про нещасливе кохання, в фіналі якої головна героїня Зента, щоб довести свою вірність Голландцю, зводить рахунки з життям, кинувшись зі скелі.

Я розповідаю «Голландця», як неспокійний сон Зенти. Це дуже близько до музичної концепції Вагнера. З одного боку, це відтворює дух часу, передає схильність Зенти до відчуженості та галюцинацій, а з іншого – створює фон для розвитку фантастичного. З-під ліжка Зенти виходять її марення. Простирадло розпливається по всій сцені, перетворюючись на море. Море вливається у двері чи розгортається з костюма. Б'ються хвилі, під якими ховається безодня... Поверхня моря приховує невисловлені бажання, страхи, надії та злочини. Вони то з'являються, як віддзеркалення, на поверхні, то примарно виникають на фоні, як неприкаяні душі, і накривають все, що відбувається на сцені.

Уві сні Зенти ми переживаємо події, що відбуваються, з її емоційної точки зору. Перед нами постає обмежений, меркантильний, ворожий і черствий світ, в якому правлять батько Зенти і Марі. Зента мріє про Голландця і бачить у ньому вигадану споріднену душу.

Це не перша моя постановка Вагнера. Для мене було важливо відшукати те, що бентежило людей у той час, і провести паралель із сучасним світом».

Особливості сценографії

За допомогою унікального сучасного відеопроектора BARCO сценографи Торге Мьоллер і Момме Хінріхс створили ілюзію корабля, що пливе по хвилях, бурхливого моря і підводного світу. Містичну атмосферу опери передає відеопроекція, а всю сцену закриває величезний похилий поміст – імітація корабельної палуби. Конструкція зафіксована під кутом для створення 3D-ефекту. Максимальна висота помосту становить 2 метри. 


Видео

    Грудень, 2016

    ПнВтСрЧтПтСбНд
       12345678910111213141516171819202122232425262728293031