Крик

ГоловнаРепертуарБалетиКрик

Крик

Крик

Музика Сержа Упена, Жерара Ванденбрука, Ервана Меллека, Джованні Солліма, Анрі Торга, Макса Ріхтера, Петериса Васкса, Ріхарда Вагнера
Балет на 2 дії
За мотивами роману Олександра Зінов'єва «Іди на Голгофу»

Тривалість вистави з антрактом: 1 година 30 хвилин

Хореограф-постановник – заслужений артист Росії та РПО-Аланія Андрій Меркур'єв (Росія)
Автори лібрето – Поліна Зінов'єва (Франція – Німеччина), Андрій Меркур'єв
Сценограф і художник – Поліна Зінов'єва
Художник з костюмів – Урсула Бургер (Німеччина)
Куратор проекту – головний балетмейстер ОНАТОБ, заслужений артист Росії Юрій Васюченко

Прем'єра балету відбулася 15 травня 2014

 


Дія перша

Картина 1

Світанок. Місто пробуджується. Хтось виходить на ранкову зарядку, а хтось прокидається, лежачи на дитячому майданчику.

Наш герой вражає своєю несхожістю на інших. Його тонка духовна організація, сприйняття світу, ідеї та мрії ніяк не збігаються з баченням світу жителями міста. Його висміюють навіть найближчі друзі.

Картина 2

ВІН не вписується у звичайний розклад життя цього міста. У той час, коли його друзі розважаються з дівчатами і сміються над нашим героєм, ВІН все більше занурюється в себе, намагаючись захистити свою душу, зберегти в собі ЛЮДИНУ. ВІН починає вести діалог зі своїм внутрішнім Я, зі своїм АНТИПОДОМ, сподіваючись знайти гармонію і домовитися з самим собою, зі своєю совістю. Але і з АНТИПОДОМ ВІН не знаходить порозуміння.

Картина 3

Двоє невгамовних друзів переривають його думки і пропонують приєднатися до їх веселощів. З'являється та, яку ВІН обожнює. Він називає її Богинею. Вперше він наважується вступити з нею в розмову, але вона триває недовго. Богиня йде з іншими, вибираючи більш прості шляхи, більш звичне для неї життя. ВІН розуміє, що ВОНА зруйнувала його ідеал...

Картина 4

ВІН залишається знову один, занурений у свої думки і переживання.

Картина 5

Богиня і ВІН. Це плід його уяви чи реальність? Але зараз вони разом – світлі і закохані.

Картина 6

Коли ми зустрічаємо сильні почуття, ми одночасно боїмося їх втратити і замислюємося – навіщо нам це. Страх не дає нам зробити наступний крок. У результаті ми втрачаємо найдорожче – те, чим могли б жити далі. В його думках виникає АНТИПОД, який уособлює неспокій і переживання в його душі.

Картина 7

Наш герой розуміє, що його життя – дорога самотності, що АНТИПОД здатний лишити його надії і мрії, його Богині. Самотність все більше оточує його.

Картина 8

Страх охоплює героя: йому мариться Богиня з АНТИПОДОМ, їх сцени «кохання», то, як вони глумляться над ним.

Картина 9

Самотній, ВІН йде кудись, намагається поговорити з АНТИПОДОМ. Але АНТИПОД дає зрозуміти нашому герою, що його час минув, що тепер АНТИПОД зайняв його місце і витиснув його з життя. Люди насміхаються над нашим героєм, не бажаючи слухати його промови про високі ідеї, ідеали, – адже їм і так добре. Вони розважаються і живуть тим, що їм звично: танці та оргії, безтурботне життя, вино і тютюн...

Картина 10

Завжди є остання надія, що все зміниться. Цю надію уособлює дует Богині і нашого героя. Тут ми чуємо крик – крик душі. Богиня говорить про те, що вона не в силах жити по-іншому, йти наперекір суспільству і системі, що шлях, яким вона піде далі – простіший і звичний.

У цьому дуеті ми відчуваємо, що у всіх є душа, і вона світла! Але часто ми продаємо її темним силам: коли кохаємо – відрікаємося, обіцяємо бути вірними і зраджуємо, обіймаємо один одного ночами і знову зраджуємо – тому що так простіше жити в світі повному спокус.

Картина 11

Засудження. Нелюбов. Презирство. Нерозуміння. Все це настигає нашого героя. 

Дія друга

Картина 12

Фінал

Все Життя за 3:34
Народження, щастя, кохання, страх, нерозуміння, безглузда боротьба, вакуум. Дійсність, яка відторгає, знищує тих, хто несхожий на інших. Немає повітря, немає сил боротися, немає сенсу жити далі... 

Дійові особи та виконавці

ЛАПТЄВ Станіслав Скриннік, Дмитро Шарай
АНТИПОД – заслужений артист України Сергій Доценко, заслужений артист Республіки Молдова Володимир Статний, Богдан Чабанюк, Дмитро Шарай
БОГИНЯ – заслужена артистка Республіки Молдова Марія Полюдова, Тетяна АфанютінаКатерина Кальченко, Ольга Пилипейко
ПОДРУГИ Катерина Бурдік, Вікторія Воріводіна, Марія Рязанцева, Оксана Чепіль, Анжелика Левшина, Вероника Левшина
ДРУЗІ – Станіслав Варанкін, Микола Воріводін, Павло Гриць, Денис Черняк, Роман Лобкин, Денис Васильев

Виконавці в найближчій виставі

Склад виконавців 4 жовтня 2019 року:

ЛАПТЄВ – Станіслав Скриннік
АНТИПОД – Богдан Чабанюк 
БОГИНЯ – Ольга Пилипейко
ПОДРУГИ – Анжеліка Левшина, Вероніка Левшина
ДРУЗІ – Роман Лобкін, Денис Васильєв (обидва - вперше в партії)

Члени постановчої групи

Художній керівник балету - народна артистка України Олена Барановська

Зав. балетною трупою – заслужений артист України Гаррі Севоян
Асистент балетмейстера – Майя Мамлєєва

Балетмейстери-репетитори – народна артистка України Наталія Баришева, народний артист України Михайло Пєтухов, заслужений артист України Юрій Карлін, заслужена артистка України Ніна Стоян, Лідія Ферульова
Концертмейстери – Лоліта Григорян, Лія Чібалашвілі, Інна Шведенко, Анастасія Марушко, Юліан Шумаков

Художник зі світла – В'ячеслав Ушеренко
Зав. художньо-постановочною частиною – Віктор Янчук
Начальник машинно-декораційного цеху – Віктор Мелешко
Художники-гримери – Олена Васильчук, Євгенія Галенко

Про хореографа-постановника Андрія Меркур'єва

провідний соліст Большого театру (Москва);
заслужений артист Російської Федерації (2014);
заслужений артист Республіки Північна Осетія-Аланія (2008);
лауреат російської Національної театральної премії «Золота Маска» за кращу чоловічу роль у балеті (2005);
лауреат Премії Леоніда Мясіна (Позітано, Італія, 2008);
лауреат Міжнародного конкурсу молодих артистів балету в Казані (II премія), 2001 рік;
лауреат Відкритого конкурсу артистів балету Росії «Арабеск» в Пермі (II премія), 2000 рік.

У 1996 році закінчив Уфимське хореографічне училище.

У 1996 – 97 роках працював у Державному театрі опери та балету Республіки Комі.

У 1997 – 2001 роках – соліст балетної трупи Санкт-Петербурзького державного академічного театру опери та балету імені М. П. Мусоргського (Михайлівський театр).

У 2001 році перейшов в трупу Маріїнського державного академічного театру.

З 2006 року працює у складі трупи Большого театру (Москва).

У 2009 році дебютував на сцені драматичного театру в хореографічній новелі Алли Сігалової «Бідна Ліза » на музику однойменної опери Леоніда Десятникова, де виконав роль Ераста. Його партнеркою стала зірка російського кіно та театру Чулпан Хаматова.

На «Золоту маску» танцівника було номіновано шість разів – це рекорд за кількістю заявок на одну персону.

Працював з такими відомими хореографами як Начо Дуато, Джон Ноймайєр, Алла Сігалова, Олексій Ратманський, Вільям Форсайт, Матс Ек та інші. Виступав на сценах «Гранд-опера» («Опера Гарньє») в Парижі, Королівського театру Ковент-Гарден у Лондоні, Метрополітен-опера в Нью-Йорку, Центру виконавських мистецтв ім. Джона Кеннеді у Вашингтоні, Національного центру виконавських мистецтв у Пекіні, Центру виконавських мистецтв Бунка Кайкан в Токіо.

У 2012 році заснував іменну стипендію для учнів Башкирського хореографічного коледжу ім. Рудольфа Нурєєва. Заснував іменний приз «За правду образу, емоційність і виразність» Міжнародного конкурсу артистів балету ім. Катерини Максимової «Арабеск».

У 2014 році вперше виступив як хореограф-постановник, поставивши на сцені Одеського оперного театру балет «Крик » за мотивами роману Олександра Зінов'єва «Іди на Голгофу».  

Відео

Квітневі репетиції в балетному класі. Відео Кирила Рубцова 

Видео