«Нурієв forever...»

ГоловнаРепертуарБалети«Нурієв forever...»

«Нурієв forever...»

«Нурієв forever...»

Балет-гала на 2-і дії з прологом і епілогом
У виставі використано хореографію Маруіса Петіпа, Августа Бурнонвіля, Ростислава Захарова, Костянтина Боярського, Ренато Занелли, Бориса Ейфмана, Юрія Васюченко

Тривалість вистави варіюється залежно від представлених номерів

Ідея, сценарій, режисура та хореографія - Вакіль Усманов (Австрія)
Соло на роялі - Борис Блох (вперше)
Диригенти - заслужений артист України Ігор Шаврук, Ігор Чернецький
Відеоінсталяція - Роман Топілов
Художник по костюмах - Наталія Баданіна
Режисер, яка веде виставу - заслужений працівник культури України Наталія Григор


Члени постановчої групи

Балетмейстери-репетитори – народна артистка України Наталія Баришева, народна артистка України Олена Барановська, народний артист України Михайло Пєтухов, заслужений артист України Юрій Карлін, заслужена артистка України Ніна Стоян
Концертмейстери – Ігор Парада, Лоліта Григорян, Лія Чібалашвілі, Інна Шведенко, Анастасія Марушко, Юліан Шумаков
Зав. балетною трупою – заслужений артист України Гаррі Севоян
Асистент балетмейстера – Майя Мамлєєва
Художник зі світла – В'ячеслав Ушеренко
Зав. художньо-постановочною частиною – Віктор Янчук
Начальник машинно-декораційного цеху – Віктор Мелешко
Художники-гримери – Олена Васильчик, Євгенія Галенко


Головний диригент театру – народний артист Республіки Молдова Олександру Самоїле

Головний режисер театру – Оксана Тараненко 

Про балет

Вистава присвячена пам’яті непервершеного майстра танцю Рудольфа Нурієва. На сцені вперше втілено образ великого танцівника, балетмейстера та диригента, як і образ Марго Фонтейн, «богині танцю» англійського Королівського балету.

У нашій пам’яті Рудольф залишився вічно молодим та прекрасним. Він сформував не тільки неповторний стиль мужнього танцю, але й стиль усього свого життя, у якому не було місця для прози.

Він був великим у всьому – мистецтві, дружбі, коханні. Ще зовсім юним він зустрічає Марго Фонтейн. Це кохання він проносить через усе своє життя. Їхній спільний танець продовжив її творче життя і тріумфально підніс його як танцівника.

Про їхні складні та пристрасні взаємовідносини розповідає ця вистава.
 

 

Пролог

Балетний світ святкує ювілей великого Рудольфа Нурієва. Завжди поряд з Руді – ангели-охоронці, покликані супроводжувати його творчий шлях на землі.

…Ось вони скидають свої крила та одягають його танцювальні костюми, що були свідками його прийдешньої іскрометної слави…

Олександр Скрябін
Етюд ор. 42 №5
Соло на роялі – лауреат міжнародних конкурсів Ігор Парада

Перша зустріч та велике кохання Рудольфа Нурієва та Марго Фонтейн. Символ їхнього кохання – білий шарф, який Марго передає Рудольфу у знак союзу, що виник між ними.

Руді і Марго. Перший поцілунок. - Рахманінов. Елегія
Хореографія Вакіля Усманова.

 

Дія перша

Один з найулюбленіших танцювальних номерів дуету Руді та Марго, яким вони полонили сцену англійського Королівського балету.

Чайковський. Адажіо з балету «Спляча красуня». Хореографія Вакіля Усманова.

Останнім виступом, яким він завершив свою балетну кар’єру, був балет «Сільфіда» на сцені Маріїнського театру у Санкт-Петербурзі.

Левенсхольд. Pas-de-deux з балету «Сільфіда». Хореографія Августо Бурнонвіля.

Нарешті настає мить, коли Марго Фонтейн виводить юного Рудольфа у надзвичайно складному дуеті, де він стверджує себе як зірка класичного танцю.

Чайковський. Руді і Марго. «Тріумф». Pas-de-deux з балету «Лускунчик». Хореографія Вакіля Усманова.

Рудольф, проживаючи на Заході, пишався своєю приналежністю до татарського народу. Наш вибір припав на балет «Бахчисарайський фонтан», у якому він брав участь ще юнаком.

Асаф’єв. Сцена з балету «Бахчисарайський фонтан». Хореографія Ростислава Захарова 

Дія друга

Здобуваючи освіту у Вагановському училищі, він неповторно виконує партію хулігана...

Шостакович. «Панянка та хуліган». Хореографія Костянтина Боярського.

Аж ось і поворот долі. Білий шарф, символ кохання Марго та Рудольфа опиняється у руках трьох людей у чорному. Вони, як частка його особистості, завжди спокушали...

Інтермедія. Хореографія Вакіля Усманова.

Марго приголомшена… З білим шарфом вона уявляла себе білим лебедем. Та, переживши біль розчарування, відчула порожнечу та темінь.

Марго. Пісня чорного лебедя. Віла-Лобос. «Пісня чорного лебедя». Хореографія Вакіля Усманова.

Юний Руді на випуску Вагановської академії, де вразив всіх своїм стибком, запальним обертом. Радянський балет вперше побачив такий енергійний, емоційний, пристрасний та темпераментний танець.

Адан. Grand pas з балету «Корсар». Хореографія Маріуса Петіпа.
Мінкус. Pas-de-deus з балету «Дон Кіхот». Хореографія Маріуса Петіпа.

Епілог

Спроба пізнати жіноче тіло… Перший сексуальний досвід не приніс йому задоволення.

Поцілунок по Клімту. Рахманінов. Прелюдія. Хореографія Юрія Васюченко

У житті Рудольф був мандрівником, якого зачаровувала краса у всіх її проявах. Його відносини з Еріком Бруном, справжнім і вірним другом, були неоднозначними.

Уільямс. Зачарований мандрівник. Хореографія Вакіля Усманова
Тірсен. Абсент. Соло на роялі – лауреат міжнародних конкурсів Ігор Парада

Ангели виконали свою місію. Тепер вони мають супроводити Руді у останню мандрівку. Архангел, головний із ангелів, мусить зробити вибір – піти і провести Руді чи залишитися.

Вояж. Моцарт. Концерт для фортепіано з оркестром № 23, ІІ частина. Хореографія Вакіля Усманова.

Ось і останнє розставання Руді і Марго. І їх останній поцілунок…

Прокоф’єв. Сцена з балету «Ромео та Джульєтта». Хореографія Вакіля Усманова.

Самотність. Невже його шлях уривається на цьому? Ось образи, що він створив на сцені. Вони завжди були поруч з ним і залишилися з нами.

Вознесіння. Верді. Хор з опери «Набукко».

 

Видео

Грудень, 2016

ПнВтСрЧтПтСбНд
   12345678910111213141516171819202122232425262728293031